Ervaringen van relaties met PAUW

Sinds 1-1-2019 zijn nieuw toegetreden de gemeenten:

  • Altena
  • Beekdaelen
  • Beuningen
  • Groningen
  • Haarlemmermeer
  • Hardenberg
  • Het Hogeland
  • Hoeksche Waard
  • Molenlanden
  • Noardeast-Fryslân
  • Noordwijk
  • Ommen
  • Vijfheerenlanden
  • West Betuwe
  • Westerkwartier
  • 's-Hertogenbosch


De dienstverlening van PAUW wordt voortdurend gemeten. Enquêtes onder gebruikers van de applicatie in 2010 tot en met 2015 gaven aan een klantwaardering van 8,0 tot 8,25. Dat was in 2016 en 2017 gestegen naar 8,4. De laatst gehouden enquête in 2018 kende een respons van 55% van het abonneebestand. De klantwaardering stabiliseerde op 8,4 . 

Onderstaand worden de meningen van enkele relaties weergegeven, in woord en beeld:

André Hagreis, beleidsmedewerker gemeente Oldenzaal:
Het gemeentefonds wordt steeds ingewikkelder, de onzekerheden en bedragen steeds groter. Bovendien zijn het bestuur, maar ook de collega's van de vakafdelingen, via de moderne communicatiekanalen steeds sneller op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van het Gemeentefonds. Om hier snel en adequaat op te kunnen reageren is PAUW een onmisbare sparringpartner geworden.

Frits van der Wolk, senior adviseur gemeente Wijdemeren:
Er zitten praktijkmensen achter PAUW. Ze weten precies wat de informatiebehoefte is bij de gemeente. Ze hebben dat op een heel gebruiksvriendelijke manier op het beeldscherm vertaald. De jaarlijkse uitbreiding van toepassingen maakt dat ik steeds meer en sneller informatie kan verwerken  in mijn college-adviezen.

Wim van Pelt, afdelingshoofd gemeente Reimerswaal:
De circulaires van het ministerie BZK worden snel verwerkt zodat ik ook snel mijn college kan informeren. De PAUW-nieuwsbrief die telkens tegelijk met een circulaire wordt uitgebracht geeft een mooie samenvatting ervan en bevat tips en trucs de circulaire snel te verwerken. Als er tussen de circulaires door belangrijk nieuws te melden valt, wordt ook een nieuwsbrief uitgebracht of vindt vermelding plaats op de nieuwsrubriek op de PAUW-website.

Kees van der Pol, controller gemeente Schagen:
Er is bij PAUW goed nagedacht de klant optimaal te kunnen bedienen. Naast een persoonlijke benadering is de web-applicatie een prettige wijze van werken. Altijd bereikbaar daardoor, ook buiten kantooruren. De helpdesk is een uitkomst. Je krijgt binnen een dag antwoord en de vakinhoudelijke adviezen zijn direct toepasbaar.

Willem Weeterings, directeur bedrijfsvoering van de gemeente Valkenswaard:
Ik heb PAUW BV ingehuurd voor een second opinion op de verwerking van een BZK-circulaire omdat mijn eigen medewerker een tijd uit het vakgebied was. De opdracht is met veel kennis van zaken, professionaliteit en slagvaardigheid (ondanks het krappe tijdspad) uitgevoerd. Daardoor heeft mijn medewerker de juiste feedback en begeleiding gekregen en is het resultaat van  zijn werk getoetst door een deskundige.

Co'otje Potuijt, beleidsmedewerker gemeente Woerden:
De ééndaagse training gemeentefonds/PAUW op locatie was erg goed opgezet en gedocumenteerd. De betrokkenheid en het enthousiasme van de trainer was uitzonderlijk.